با توجه به اين که کودکان آينده سازان فرداي هر جامعه مي باشند، توجه به روحيات حساس و آسيب پذير اين نسل و شکوفايي استعدادها، خلاقيت ذهني و ايجاد انگيزه براي يادگيري در آن ها، از مهمترين اهداف طراحي ايده آل محسوب مي شود. در مقطع دبستان، شناخت روانشناسي کودک و آگاهي از نيازهاي روحي و جسمي او مي تواند دردستيابي به طراحي فضاهاي آموزشي مناسب بسيار موثر واقع شود. ما در اين مقاله به بررسي برنامه فيزيکي دبستان خواهيم پرداخت.


برنامه فيزيکي دبستان


طراحي مدرسه دبستان داراي اصول اوليه اي است که بهره گيري از خلاقيت در اين روند از طراحي مي تواند در راستاي جهت دهي و رشد همه جانبه دانش آموزان نقش موثري داشته باشد. چرا که عملکرد دانش آموزان متاثر از سلامت رواني، فيزيکي و احساسي است و فضاي آموزشي تاثير به سزايي بر روي تک تک اين عوامل خواهد گذاشت. لذا طراحي و دکوراسيون داخلي مدرسه مخصوصا دوره ابتدايي از اهميت بالايي برخوردار است.


تدوين برنامه فيزيکي مدرسه يکي از مهم‌ترين لازمه‌هاي طراحي يک مدرسه استاندارد است که معمولا با مطالعه چندين نمونه موردي مدرسه همراه مي‌شود.


جهت اجاره کلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرماييد.


تعريف دبستان


دوره تحصيلي 5 ساله اي است که دانش آموزان از سن 6 سالگي به آن وارد شده ، پس از طي نمودن 5 پايه تحصيلي ، در صورت موفقيت در امتحانات گواهينامه پايان دوره ابتدائي را دريافت مي نمايند.


اهداف دوره ابتدائي


در راستاي جهت دهي ورشد همه جانبه دانش آموزان ، اهداف دوره ابتدائي بر مبناي نگرش دانش آموزان با توجه به سن آنها به شرح زير تعيين گرديده است :


– آموزش مسائل اعتقادي – اخلاقي
– آموزش مسائل علمي – آموزشي
– آموزش مسائل فرهنگي – هنري
– آموزش مسائل اجتماعي


ساختار


اين دوره تحصيلي مشتمل بر آموزش هفتگي دروس مختلف مي باشد، که متناسب با پايه هاي تحصيلي ساعات اختصاص يافته براي هر درس متفاوت مي باشد و زمان آموزش کامل در هر پايه بر مبناي 200 روز کاري در هر سال ، برنامه ريزي گرديده است.


طراحي و معماري مدارس امروز به سه اصل :


1 ) مسئوليت پذيري
2 ) کار پربار
3 ) يادگيري مادام العمر


• فضاي مدرسه علاوه بر محيط علمي و عملي بايد جهت پرورش خلاقيت،تعقل وتفکر ،خط شناسي واخلاق و منش ديني،صداقت ومسئوليت پذيري تاثير گذار باشد.


جهت اجاره کلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرماييد.


توجه به معماري مدرسه از نظر نوع سازماندهي:


1 ) فضا هاي پر و خالي
2 ) رعايت عرصه ها وسلسه مراتب حکمت
3 ) حفظ حريم ها
4 ) ارتباط درون با بيرون


• به علت تغيير ناگهاني شرايط کودک در ورود به دبستان بايد را حل هاي ساده اي از جمله آموزش معلمان براي ارتباط با کودک به آماده سازي فضاهاي تحصيلي و…مشکلات را حل نمود. براي اينکه بتوان فضاهايي براي خلاقيت و احساس شادي دانش آموزان طراحي نمود بايد به مسائلي از قبيل گرايش کودکان به فضاهاي مبهم و سوال برانگيزتوجه نمود.

منبع: rentcheap


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : مدرسه ,آموزش ,طراحي ,آموزان ,دانش ,برنامه ,دانش آموزان ,برنامه فيزيکي ,آموزش مسائل ,دوره ابتدائي ,اهداف دوره ,برنامه فيزيکي دبستان
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ویستا رایانه مرکز فرهنگی آموزشی معراج ترجمه لبخند فروشگاه سیار ناد 32 فروشگاه اینترنتی Bobbie رزرو هتل های اصفهان افسران جنگ فرهنگی حرف دل