استراتژيهايي براي مديريت کلاس درس اولين سطح مديريت آموزشي است و پايهي سطوح بالاتر مديريت يعني مديريت مدرسه، مديريت ناحيه و مديريت کل نظام آموزش و پرروش محسوبميشود و در شکل دادن بهساختار آموزش و فرايند تدريس و ساخت شخصيت وروند ذهني، عاطفي، آموزشي و تربيتي دانشآموزان نقش اساسي دارد.
بنابراين پيشرفت هر جامعه بهچگونگي کيفيت آموزش و پرورش آن جامعه بستگي دارد.کلاس، مرکزي براي نظام پوياي تعامل انسان است. هر روز هزاران رفتار کلامي وغيرکلاميبهطورفرديوجمعيدر کلاساتفاقميافتدکهدر جاي خود قابل تأمل است.
جهت اجاره کلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرماييد.
عمل کردن يعني مسلط بودن – واکنش نشان دادن يعني تسلط عوامل و شرايط را پذيرفتن
مامور آتش نشاني نباشيد.
پيش گيري بهتر از درمان
2- واگذري مسئوليت ( مشارکت )
3- عقب بايستيد.
ماجراي انضباطي تمام خواهد شد ولي شما و دانش آموزان تان بايد تا پايان سال با هم کار کنيد .
هنگامي که خونسردي خود را از دست مي دهيد ، درس ناخواسته از کوره در رفتن بهتر و بيشتر از درس برقراري انضباط که مورد نظر شما است درخاطر بچه ها خواهد ماند.
محيط کلاس را به نحو مطلوبي سازمان دهي کنيد (غني سازي محيط يا تقليل امکانات محيط و محروم سازي ، توسعه محيط يا محدود کردن محيط ، ساده سازي محيط
جهت اجاره کلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرماييد.
برخي از معلمان به وسيله تنبيه در صدد برخورد با رفتارنامطلوب بر مي آيند که مانند به کار بردن يک آتش خاموش کن نامناسب است . ابتدا به نظر موثر مي آيد ، شعله ها کم مي شوند ولي به محض اينکه سرتان را برگردانيد ، آتش دوباره شعله ور مي شود . منشا آتش را بيابيد ، يعني اساس رفتار نامطلوب را ، آتش نشان مناسب را به کار گيريد . تقويت رفتار را کنار بگذاريد که همين به تنهايي منجر به رفع رفتار نامطلوب خواهد شد.
حرفه اي لباس بپوشيد ، حرفه اي عمل کنيد ، اهداف هر روز خود را همراه با چگونگي اجراي آنها به نحو مطلوب به خاطر بسپاريد . به دانش جويان تان اجازه ندهيد شما را با اسم کوچک صدا کنند . به ميهمانيهاي دانش جويان نرويد . دانش جويان تان را با اتومبيل به مدرسه و يا خانه نرسانيد . نسبت به گوش دادن يا گفتن لطيفه دانش جويان خود آگاهانه عمل کنيد مخصوصاً اگر سخنان نامناسب و يا در مورد مسائل قومي و يا نژادي باشند.
سوء رفتارهاي خاص را به طور دقيق مشخص کنيد نه اين که به آنها عنوان کلي بدهيد (همکاري نمي کند – دردسرآفرين است. غيرقابل اعتماد و ناپخته است ، چيزي به شما نمي دهد ) ( اين القاب گاهي پس از از بين رفتن رفتار نامطلوب روي دانش آموز مي ماند)
نشان دهيد که از آنچه در کلاس جريان دارد آگاه هستيد : تشخيص اشتباه در تعيين دانش آموز خطاکار و بدتر از آن تنبيه اشتباهي دانش آموزي که خطاکار نيست، به طور جدي قدرت نفوذ و اعتبار شخصي را به عنوان يک نظم دهنده تضعيف مي کند.
منبع: rentcheap
درباره این سایت